ДАІ нагадвае вадзіцелям, як распазнаць стомленасць і не дапусціць засыпання за рулём

Безопасность и здоровье Общество

Супрацоўнікі Дзяржаўтаінспекцыі Мінскай вобласці нагадваюць удзельнікам дарожнага руху, як распазнаць стомленасць і не дапусціць засыпання за рулём. Аб гэтым БЕЛТА паведамілі ва УДАІ УУС Мінскага аблвыканкама.

«Вадзіцель з’яўляецца адным з галоўных удзельнікаў дарожнага руху, менавіта з-за яго парушэнняў ПДР учыняецца большая частка дарожна-транспартных здарэнняў. Адной з магчымых прычын з’яўляецца такі псіхафізіялагічны стан чалавека, як сон за рулём. Момант дрымоты, калі ўзровень няспання мяняецца ад высокага да нізкага, з’яўляецца вельмі небяспечным для вадзіцеля. Пасажыры, якія сядзяць у машыне, могуць меркаваць аб санлівасці вадзіцеля па наступных прыкметах: вадзіцель «торкае носам», адказвае з затрымкай і недарэчы, апускае павекі, часта маргае, трэ вочы, скроні, змяншае скорасць на свабоднай дарозе, потым, спахапіўшыся, разганяе машыну, дапускае выезд аўтамабіля на суседнюю паласу руху, а потым рэзка вяртае на месца. Перамагчы санлівасць можна толькі адным спосабам — спыніць машыну і адпачыць», — адзначылі ў ДАІ.

Вось некаторыя парады, якія дапамогуць вадзіцелям не заснуць за рулём: спыніцеся, калі вы адчуваеце санлівасць. Прытармозьце і выпіце кавы, зялёнай гарбаты. Паколькі кафеін трапіць у кроў і пачне дзейнічаць толькі праз 30 мінут, скарыстайцеся гэтым часам, каб задрамаць. Перад доўгім падарожжам добра выспіцеся ноччу. Здаровы сон павінен доўжыцца як мінімум шэсць гадзін, але перад паездкай чым даўжэй паспіце, тым лепш. Катэгарычна не рэкамендуецца ехаць у далёкае падарожжа пасля цяжкага працоўнага дня. Выязджайце ў той час, калі вы звычайна прачынаецеся. На ноч спыняйцеся ў гасцініцы або матэлі.

«Пазбягайце кіравання аўтамабілем у так званы сонны час сутак. Зрабіце паўдзённы перапынак для кароткага сну і знайдзіце месца для начлегу паміж поўначчу і світаннем. Калі няма часу нават задрамаць, дык хаця б спыніцеся і адпачніце некаторы час, развейцеся. Пазбягайце насычанай вугляводамі ежы, якая можа зрабіць вас санлівым. Замест гэтага ўжывайце бялковую ежу. Пазбягайце прэпаратаў супраць алергіі, прастуды або грыпу, што змяшчаюць дыфенілгідрамін, якія могуць садзейнічаць санлівасці. І не прымайце прадпісаныя сродкі для паляпшэння сну, пакуль вы не завершыце паездку. Пры працяглых паездках трымайце пасажыра, які не спіць, на пярэднім сядзенні. Ён і гутарку падтрымаць зможа і не дасць вам заснуць. Няма з кім пагаварыць? Дапаможа радыё. Таксама можна адкрыць акно, свежае паветра дапаможа ўзбадзёрыцца. Рабіце перапынкі ў паездцы, нават калі вам здаецца, што вы не стаміліся. Выйдзіце з аўтамабіля, зрабіце некалькі глыбокіх удыхаў і разамніцеся, правядзіце фізкульт-хвілінку. Асабліва важна размяць мышцы шыі і плячэй, каб разагнаць кроў і зняць напружанне», — адзначылі ў ДАІ.

Некалькі рэкамендацый для пасажыраў: калі ёсць адчуванне, што вадзіцель засынае, будзіць яго трэба нягучным зваротам па імені або пытаннем. Нельга крычаць, трэсці чалавека або штурхаць яго — не выключана, што ад нечаканасці ён рэзка затармозіць або перанакіруе руль убок, стварыўшы аварыйную сітуацыю. Усе вышэйпералічаныя спосабы барацьбы са сном за рулём добрыя, аднак вадзіцелю не варта ствараць небяспечныя сітуацыі на дарозе, тым самым падвяргаючы пагрозе жыццё і здароўе іншых удзельнікаў дарожнага руху. Дастаткова спыніцца на бліжэйшай стаянцы і крыху адпачыць, пасля чаго зрабіць невялікую размінку і ехаць далей.