ДАІ Мінскай вобласці праводзіць акцыю «Бяспечны абгон»

Безопасность и здоровье Закон и порядок

 У мэтах папярэджання і прафілактыкі ДТЗ па прычыне абгону і выезду на сустрэчную з 14 па 16 верасня Дзяржаўтаінспекцыя Мінскай вобласці праводзіць прафілактычную акцыю «Бяспечны абгон». Аб гэтым БЕЛТА паведамілі ва УДАІ УУС Мінаблвыканкама.

«Дарога не церпіць рызыкоўных дзеянняў. Адным з небяспечных і складаных манеўраў з’яўляецца абгон. Многія аварыі, якія маюць цяжкія і трагічныя наступствы, узнікаюць менавіта па прычыне няправільна выкананага абгону. Пры ўсёй небяспецы гэтага манеўра многія вадзіцелі ідуць на вельмі рызыкоўныя дзеянні за рулём. На жаль, гэта рызыка нярэдка паварочваецца сур’ёзнымі аварыямі з цяжкімі наступствамі. Варта адзначыць, што абгон — гэта адзін з самых небяспечных і складаных манеўраў, якія даводзіцца рабіць вадзіцелю. Прадугледзець тут неабходна шмат. Абгон патрабуе не толькі пэўных прафесійных навыкаў і вопыту, але і максімальнай уважлівасці і асцярожнасці», — расказалі ў ДАІ.

Робячы гэты манеўр, вадзіцель добраахвотна і свядома ідзе на рызыку. Спрабуючы аб’ехаць спадарожную машыну, аўтааматары выязджаюць на паласу сустрэчнага руху. Не заўсёды адэкватна ацэньваюць абстаноўку, умовы надвор’я, адлегласць да едучых транспартных сродкаў. Самая малая памылка можа прывесці да ДТЗ. На жаль, не ўсе вадзіцелі задумваюцца аб гэтым і нярэдка памыляюцца. У кожным асобным выпадку — гэта дарожныя трагедыі, у якіх могуць загінуць і пацярпець людзі.

Часта прычынай выезду на сустрэчную становіцца страта кантролю над кіраваннем аўтамабілем у выніку неадпаведнасці выбару скорасці канкрэтным дарожным умовам, перавышэння ўстаноўленай скорасці або ж тэхнічнага стану аўтамабіля. У любым выпадку цяжар наступстваў лабавога сутыкнення вельмі вялікі.

Самы складаны момант — разлічыць час і скорасць выканання абгону. Перад яго пачаткам варта разумна ацаніць абстаноўку і прыняць рашэнне. Чым большыя габарыты аўтамабіля, які вадзіцель збіраецца абагнаць, тым далей варта ад яго ехаць. Неабходна таксама звяртаць увагу на аўтамашыны, якія рыхтуюцца выехаць з прымыкаючых злева другарадных дарог. Вадзіцелі, якія паварочваюць направа, звычайна глядзяць толькі налева, таму ідучы на абгон па сустрэчнай паласе транспарт будзе для іх нечаканасцю. Вадзіцель павінен праглядаць сустрэчную паласу як мага далей: нават на пустой дарозе трэба ўсё рабіць у чаканні сустрэчнага транспартнага сродку.

Перад абгонам праверце, ці няма ззаду аўтамабіля, які рухаецца хутчэй за вас. Калі наперадзе вадзіцель зніжае скорасць, не спяшайцеся яго абганяць: спачатку зразумейце, чаму ён гэта робіць. Абгоны вельмі небяспечныя на крутых паваротах, пад’ёмах, спусках, месцах з абмежаванай бачнасцю, вузкіх участках дарогі, праезд якіх дапушчальны толькі з абмежаванай скорасцю.

На жаль, нават самыя вопытныя вадзіцелі нярэдка няправільна вызначаюць час, неабходны для абгону, і адлегласць, якую пройдзе абганяючы аўтамабіль. Таму лепш не рызыкаваць.

ДАІ нагадвае, што за парушэнне правіл абгону або выезд на паласу сустрэчнага руху ў выпадках, калі гэта забаронена ПДР, згодна з ч.9 арт 18.13 КоАП вадзіцель будзе прыцягнуты да адміністрацыйнай адказнасці ў выглядзе штрафу ў памеры ад 2 да 10 базавых велічынь і можа быць пазбаўлены права займацца пэўнай дзейнасцю на тэрмін да 1 года.

«Паважаныя вадзіцелі, абдумвайце кожны свой манеўр, будзьце ўважлівыя за рулём. Перш чым рабіць абгон, неаднаразова пераканайцеся ў яго бяспецы, асабліва цяпер, у нестабільных умовах надвор’я», — адзначылі ў ДАІ.

За 8 месяцаў на тэрыторыі Мінскай вобласці па прычыне парушэння правіл абгону здарылася 9 ДТЗ, у якіх 14 чалавек атрымалі траўмы.