Як пазбегнуць аварыі: рэкамендацыі ДАІ пры ваджэнні ў дождж

Безопасность и здоровье Закон и порядок

ДАІ просіць вадзіцеляў быць асабліва ўважлівымі пры ваджэнні ў дождж. Аб гэтым БЕЛТА паведамілі ў УДАІ УУС Мінскага аблвыканкама.

Сёння, паводле прагнозаў сіноптыкаў, на большай частцы тэрыторыі сталічнай вобласці пройдуць дажджы, яны прадоўжацца і на працягу наступных некалькіх дзён. У час дажджу пагаршаецца бачнасць, а праезная частка становіцца слізкай. Удзельнікам дарожнага руху заўсёды неабходна быць вельмі асцярожнымі, паколькі дарога не даруе памылак. Каб у час дажджу не трапіць у аварыю, неабходна захоўваць некаторыя правілы.

У першую чаргу неабходна ведаць аб асаблівасцях і небяспечных момантах, якія могуць узнікаць пры дажджлівым надвор’і. Часта вадзіцелі забываюць аб тым, што на мокрай дарозе тармазны шлях павялічваецца прыкладна ў два разы. Акрамя таго, вада, якая трапляе на тармазныя калодкі і дыскі, можа павялічыць тармазны шлях яшчэ ў большай ступені — за кошт значнага зніжэння функцыянальнасці тармазной сістэмы. Для таго, каб аднавіць функцыянальнасць тармазной сістэмы, неабходна націснуць на педаль тормаза некалькі разоў запар, пасля гэтага вада з сістэмы будзе выдалена. «Неабходна таксама апасацца пераадолення луж на вялікай скорасці. Пры праходжанні праз лужу істотна зніжаецца счапленне з дарогай. Яшчэ больш небяспечна пераадольваць лужу аднымі правымі або левымі коламі на значнай скорасці — тут назіраецца эфект аквапланіравання ў выглядзе заносу, які адбываецца за кошт адрознай сілы счаплення правых і левых колаў. Пры такой сітуацыі могуць узнікнуць даволі непрыемныя наступствы — аж да заносу ў кювет і нават перакульвання машыны. Таму перад тым, як пераадольваць лужы, неабходна абавязкова знізіць скорасць», — расказалі ва УУС.

У час частага ці моцнага дажджу часам здаецца, што ўсё агорнута туманам і нават блізкія прадметы, уключаючы пешаходаў і іншыя аўтамабілі, бачны невыразна. Акрамя таго, значна зніжаюць бачнасць і кроплі на ветравым шкле. У гэтай сітуацыі дапамогуць добрыя шклоачышчальнікі, якія маюць роўны, шчыльна прылеглы да шкла кант рызіны. Калі шкло перад дажджом было забруджана, трэба спыніцца і працерці яго, каб потым не размазваць па шкле рэшткі насякомых, тлустыя плямы ад якіх дрэнна змываюцца вадой. Абавязкова захоўвайце дыстанцыю да наступнага аўтамабіля. Яшчэ раз нагадаем, што тармазны шлях на мокрай дарозе павялічваецца.

Памятайце, што ў дажджлівае надвор’е пешаходы часта забываюць аб асцярожнасці, жадаючы хутчэй схавацца ад дажджу. Таму перад пешаходнымі пераходамі, а таксама ў жылой зоне загадзя зніжайце скорасць, хоць рабіць гэта трэба і ў добрае надвор’е.

Пешаходам жа не варта забываць абазначаць сябе ў цёмны час сутак святловяртальнымі элементамі. Пешы ўдзельнік дарожнага руху або веласіпедыст, на верхнім адзенні якога замацаваны такі элемент, бачны пры блізкім святле фар аўтамабіля за 150 м, а пры далёкім — за 400 м. Без флікера бачнасць скарачаецца ў некалькі разоў, асабліва калі прахожы апрануты ў цёмнае адзенне.

«Паважаныя грамадзяне, не заставайцеся абыякавымі. Калі вы бачыце каля праезнай часткі пешахода ў стане алкагольнага ап’янення, які відавочна ўяўляе небяспеку для руху, просім вас неадкладна паведаміць у дзяжурную частку па кароткім нумары 102», — адзначылі ва УУС.